Člověk, který se znepokojeně drží za břicho kvůli plynatosti

Léčba nadýmání

Jak se vyhnout nadýmání? 

Jak se vyhnout nadýmání?

Dodržujte vyváženost: Pravidelná strava přispívá k plynulejšímu trávení.

Vyhýbejte se nadýmavým potravinám! Některé potraviny vytvářejí v zažívacím traktu mnohem více plynů než jiné, například fazole v rajské omáčce. Nadýmají také různé druhy zeleniny, například kapusta, květák, růžičková kapusta, tuřín a pór. Nepříjemně páchnoucí plyny tvoří i potraviny s vysokým obsahem tuku a vajec.

Woman picking up Rennie Deflatine from shelf

Dopřejte si klid: Jídlo by mělo být pokud možno chvílí odpočinku, protože stres se promítá do zažívání negativně. Pocit stresu vás navíc nutí lokat vzduch. Zkuste před jídlem praktikovat pomalé dýchání.

Zpomalte: Jezte pomalu se zavřenými ústy, abyste spolu s jídlem nelokali vzduch. Snažte se při jídle nespěchat a nejíst v pohybu. Pokud do sebe nápoje doslova házíte, zejména ty sycené, případně pivo, dochází v žaludku k okamžité tvorbě plynu. A u studených nápojů to platí dvojnásob (bublinky ve spojení s nízkou teplotou dokáží s vaší bránicí pěkně zamávat).

Další tipy pro léčbu nadýmání:

  • Pijte teplou nebo vlažnou vodu, zkuste do ní přidat kapku silice máty peprné
  • Zkuste probioticku kúru
  • Pijte bylinný čaj – zmírňující účinky mají zejména heřmánek, zázvor a pampeliška
  • Masáž spodní oblasti břicha může uvolnit střevní plyn
  • Při procházce dojde většinou účinkem gravitace k vytlačení plynů z těla

Chcete se o nadýmání dozvědět více? Přečtěte si více informací o symptomech a příčinách nadýmání.

  • Snídaně v pohybu: jednoduše a zdravě
  • EXISTUJE ROZDÍL MEZI JÍCNOVÝM REFLUXEM A PŘEKYSELENÍM ŽALUDKU?
  • Tipy, jak bojovat se stresem
  • CO ZPŮSOBUJE PÁLENÍ ŽÁHY
Alt text

Snídaně v pohybu: jednoduše a zdravě

Ačkoliv je snídaně považována za nejdůležitější jídlo dne, mnozí z nás ji často obětují a raději si ještě několik minutek přispí.

Ranní spěch však nutně nemusí znamenat, že zůstanete bez snídaně.

Spolu s Rennie se podíváme na báječné snídaně, které se dají připravit během okamžiku a zvládnete si je vzít s sebou při dobíhání autobusu...

Číst více
Alt text

EXISTUJE ROZDÍL MEZI JÍCNOVÝM REFLUXEM A PŘEKYSELENÍM ŽALUDKU?

Termíny "reflux žaludeční šťávy" a "překyselení žaludku" se poměrně často zaměňují a lidé často ani nevědí, jaký je mezi nimi vlastně rozdíl.

Ale ve skutečnosti je mezi nimi rozdílů hned několik. Překyselení žaludku není jen slabší formou refluxu, jak se mnozí domnívají.

Rennie se na tyto dva problémy důkladně podívalo a sestavilo tuto příručku, která vám vysvětlí hlavní rozdíly.

Číst více
Alt text

Tipy, jak bojovat se stresem

Na pálení žáhy nebo na překyselení žaludku se může významně podílet stres - o důvod víc, proč v rámci boje se stresem začít žít zdravě.

Hledání nových možností relaxace a zvládání stresových situací nemusí nutně stát obrovské množství času a peněz. Celou řadu věcí, které vám v životě uleví od stresu, můžete začít dělat už dnes.

Rennie vám ukáže několik skvělých věcí, kterými můžete své napětí zmírnit...

Číst více
Alt text

CO ZPŮSOBUJE PÁLENÍ ŽÁHY

Pálení žáhy denně ovlivňuje tisíce lidí a pro některé z nich představuje až extrémně nepříjemný pocit.

Pálení žáhy vzniká často následkem refluxu žaludeční šťávy do jícnu a pociťujeme je jako pálení v hrudi nebo hrdle.

Pálení žáhy vnímáme různě - od pocitu pálení na hrudi po kyselou chuť vzadu v krku. Problém nejčastěji nastává po požití určitých potravin, které mnozí z nás konzumují denně.

Číst více